Taskent európaibb, mint ... ?
A tervek szerint még idén bevezetésre kerül az elektronikus jegyrendszer a taskenti tömegközlekedési eszközökön.
Mohir Valijev, a "Tossahartranszhizmat" elnökhelyettese január 26-i sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az idei évben nagyszabású tömegközlekedési reformokat terveznek végrehajtani, amelynek része az elektronikus jegyrendszer bevezetése a buszokon és a metrón is.
Emlékeztetőül, Taskent a tavalyi év során szüntette meg a villamosvonalakat. Taskent büszkélkedhet egyébként az első közép-ázsiai metróhálózattal, amihez egyelőre csak Almaty zárkózott fel.
A tervek szerint minden autóbuszt ellátnak a megfelelő kártyaolvasóval, amellyel leveszik a sofőrökről a menetdíj behajtásának tervét. Egyelőre nem derült ki több részlet, de valószínűsíthető, hogy nem "okos" jegyrendszer kiépítésére kerül sor, hasonlóan Almaty-hoz.
A közlekedési vállalat nagy reményeket fűz a reformok és az új jegyrendszer sikerességéhez. A társasághoz beérkezett 3000 utasészrevétel több mint 50%-a a járatok rendszertelenségére vonatkozott. Remélhetőleg a reformok ezt a problémát is sikeresen megoldják.
Arról még nem született döntés, hogy melyik vállalat lesz az elektronikus jegyrendszer tendernek a győztese.
Időközben további 100 buszmegállóban szerelnek fel idén modern utastájékoztató rendszert (a helyi Futár), amely 0-24-ben mutatja a megálló nevét, a buszok érkezési idejét, valutaárfolyamokat, valamint az időjárás-előrejelzést.
Jelenleg 20 megállóban látható ilyen, amelyeket tavaly decemberben kezdtek el felszerelni.
A taskenti buszok egyébként reggel 6 és este 11 között közlekednek (hacsak nem a sofőrnek nincs kedve).
Még egy közlekedési hír
Idén az Uzbekistan Airways a tervek szerint a következő új desztinációkra indít járatokat:
- Dusanbe-ba, Tádzsikisztán fővárosába;
- a pakisztáni Lahore-ba, valamint vizsgálják a lehetőségeket:
- az indiai Mumbai-ba és
- a kínai Guangzhou-ba.
A légi társaság továbbá 4 Boeing 787 Dreamliner repülőgéppel fogja bővíteni a flottáját, valamint megkezdődnek a Taskent-4 terminál építési munkálatai, amely óránként 1500 utast fog tudni fogadni.